Retur och återbetalning

ÅTERBETALNINGSPOLICY
Vi har en 14-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 14 dagar på dig, efter att ha fått din produkt, att begära en retur.För att hävda ångerrätten ska du entydigt meddela oss detta inom 14 dagar efter att produkten mottagits. För att vara berättigad till en retur måste din produkt vara i samma skick som du fått den, oanvänd och i dess obrutna originalförpackning. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset. För att starta en retur kan du kontakta oss på info@hudcentralen.se. Objekt som skickas tillbaka till oss utan att först begära en retur kommer inte att accepteras. Du kan alltid kontakta oss för någon returfråga på info@hudcentralen.se.

SKADESTÅND OCH FRÅGOR
Vänligen inspektera din produkt när du mottagit den och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.

ÅTERBETALNINGAR
Vi meddelar dig när vi har fått och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkänts eller inte. Om den godkänns kommer du automatiskt att återbetalas via din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att bearbeta återbetalningen. För att vi skall kunna godkänna din retur måste du kunna bevisa att du köpt varan av oss; därför skall du alltid spara orderbekräftelse och kvitto på betalningen.

REKLAMATION
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Kundtjänst måste alltid kontaktas via e-post (info@hudcentralen.se) inom skälig tid. Om en produkt inte fungerar, är skadad eller inte motsvarar den beskrivning som vi har angivit vid köptillfället kan du reklamera produkten. Det är bara ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten. Om du har använt produkten och fel har uppstått på grund av normalt slitage gäller inte reklamationsrätten. Reklamation skall göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid reklamation av en produkt skall du alltid kontakta kundtjänst. Det gör du genom att maila oss på info@hudcentralen.se. Observera att den trasiga produkten samt emballaget måste sparas tills dess att ärendet är löst. Om varan ej finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 3-14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation av köp så återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar.

PRODUKTGARANTI
Vi erbjuder 2 års garanti på samtliga varor som vi säljer på Hudcentralen. Garantin gäller för tillverkningsfel. Skador som uppstår vid montering eller av verktyg som använts vid montering täcks inte av garantin.

ALLERGISK REAKTION
Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos oss, vänligen kontakta oss på info@hudcentralen.se

ÄNDRING AV VILLKOR
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med beställning eller besök på webbplatsen.

Kontaktformulär